نوشته شده توسط : علی سجادی

جدیدترین سینک های ظرفشویی آشپزخانه سال 99

این مقاله راهنمای مناسبی برای انتخاب انواع سینک با معرفی مدل های مختلف سینک ظرفشویی می باشد که در فروشگاه اینترنتی شاپرخ نیز عرضه می شود.

سینک یا ظرفشوئی لگنی است که معمولاً در آشپزخانه برای شستن مواد غذائی و ظروف، استفاده می شود. لگن سینک معمولا از جنس استیل - کامپوزیت - سرامیک - کورین و ... است.
اولین بار مخترعی به نام آلفرد موئن در سال 1937 با طراحی یک شیر آب تک دسته و متصل کردن آن به یک ظرف با لوله کشی، سینک ظرفشوئی ساخت.

سینک ظرفشوئی یکی از کاربردی ترین وسایل در آشپزخانه است و انتخاب نوع آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
سینک ظرفشوئی دارای شیر آب سرد و گرم است و معمولاً طوری طراحی می شود تا شست و شو راحت انجام گیرد. تمام سینک ها یک سیفون برای تخلیه آب دارند. برخی از سینک ها روی خود جای مایع ظرفشوئی دارند.

همچنین از مهمترین برندهای سینک ظرفشویی در ایران می توان به اخوان، سینک ظرفشویی استیل البرز، ایلیا استیل و ... اشاره کرد.


سینک ها انواع مختلفی از لحاظ شکل و جنس و طریقه نصب دارند:

انواع سینک ها :

سینک یکپارچه:

سینک اخوان یکپارچه سینکی است که از همان جنس صفحه روی کابینت ساخته شده است. مثلاً اگر صفحه روی کابینت کورین باشد از همان کورین سینک هم ساخته شده و یکپارچه هستند.

 


سینک لبه دار:

این سینک ها به صورتی نصب می شوند که قسمت جلویی آنها از صفحه روی کابینت جلوتر قرار می گیرد. تعویض و جایگزین کردن این سینک ها به راحتی انجام می گیرد.


سینک ظرف مانند:

این سینک ها به شکل کاسه یا لگن، دایره یا مربع طراحی شده اند و بیشتر از آنها در حمام و دست شوئی و به عنوان روشوئی استفاده می شود.

 

 

سینک توکار
سینک استیل:
معمول ترین شکل سینک ها هستند که معمولا از جنس استیل ساخته شده اند.


سینک چدن:
این سینک بیشتر در قدیم استفاده می شد و امروزه طرفداری ندارد.


سینک کامپوزیت:

همانطور که از نامش پیداست کامپوزیت یعنی ترکیب دو متریال با هم، هنگامی که از سینک کامپوزیت صحبت می شود معمولا منظور ترکیب گرانیت و کوارتز است. این محصول بسته به میزان جنس استفاده شده در آن، انواع مختلفی دارد.

 

شما عزیزان میتوانید قیمت فرش 1200 شانه برجسته تان رو هم از فروشگاه فینو مشاهده کنید 


سینک چینی یا سرامیکی:

این نوع سینک ها معمولا به عنوان روشوئی و در حمام و دست شوئی استفاده می شوند، این سینک ها شکننده هستند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند.

 

سینک ظرفشویی استیل البرز

اخیرا جنس های جدیدی برای سینک آشپزخانه وارد بازار شده اند که خیلی معمول نیستند.
سینک شیشه ای:
به دلیل شکننده بودن شیشه، این سینک ها غیر معمول بوده و بیشتر جنبه نمایشی و تزئینی دارند.


سینک از جنس چوب طبیعی:
همانطور که در تصویر می بینید، این سینک توکار از چوب ساج ساخته شده است و تصویر بعدی چوب طبیعی، به طور کلی این نوع سینک ها در کشور ما معمول نیستند.



:: برچسب‌ها: سینک ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

هر نوع ماده غذایی از میوه گرفته تا سبزی و گوشت و هم چنین ظروف و دستمال ها در سینک آشپزخانه اخوان شسته می شود.از این رو برای از بین بردن باکتری ها و میکروب ها لازم است سینک را به طور منظم تمیز کنید.

  انواع مختلف سینک ها به مواد شوینده متفاوتی نیاز دارد. اما یک تمیزکاری ساده مانع از تجمع میکروب خواهد شد. در این مطلب به شیوه های صحیح تمیز کردن سینک اشاره می شود که بی گمان برای هر روزتان مفید است.

سینک توکار

سینک های فولادی ضدزنگ

این نوع سینک هر بار پس از استفاده باید کاملا تمیز شود. زیرا اسید و نمک اثر مخربی روی جنس این نوع سینک دارد. بنابراین مواد غذایی حاوی اسید و نمک را نباید روی سینک به حال خود گذاشت. برای تمیزکاری روزانه از صابون یا مایع ظرفشویی ملایم و اسفنج استفاده کنید. از شیشه پاک کن هم می توان استفاده کرد.
هر بار پس از استفاده از صابون یا تمیز کننده شیشه، سینک را با پارچه خشک کنید.
اگر سینک لکه داشت از پارچه آغشته به سرکه استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح سینک هنگام تمیزکاری از سفید کننده ، آمونیاک و سیم پرهیز کنید.
برای از بین بردن لکه ها سینک را مرطوب کنید و جوش شیرین روی آن بپاشید سپس با اسفنج بکشید.

سینک از جنس سرامیک

این نوع سینک با ماده تمیز کننده به صورت ژل یا کرم تمیز می شود یادآوری می شود که برای پیش گیری از خراشیدگی هنگام تمیزکاری از سیم استفاده نکنید.

شیرآلات و دستگیره ها

شیرآلات شودر این لوازم با مایع کفی به آسانی تمیز می شود در صورت باقی ماندن رد انگشت یا لکه های آب، از پارچه آغشته به سرکه سفید استفاده کنید. سرکه علاوه بر تمیزکاری، ضدعفونی کننده نیز می باشد.

 

سینک در آشپزخانه همه خانه‌ها نقش اساسی و مهمی دارد.
خيلي از غذاها قسمتي از روند آماده شدن‌شان را همين جا طي مي‌كنند. حالا اگر آب از سينك عبور نكند و به‌اصطلاح بگيرد بايد چه كرد؟! شايد نخستين چيزي كه به‌نظرتان برسد استفاده از تلمبه باشد. اما راه‌هاي ديگري هم قبل از آن هست كه به شما كمك خواهد كرد و به اصطلاح نقش پيشگيري دارند.

متهم شماره يك
تكه‌هاي غذا مانند استخوان‌هاي باقي‌مانده، سبزيجات و موادي از اين دست عوامل اصلي گرفتگي سينك ظرفشويي هستند. قبل از هركاري يك صافي كوچك لاستيكي يا استيل را سر راه خروجي آب سينك بگذاريد. هر چيزي كه نتواند از اين صافي‌ها رد شود، از لوله‌ها هم به سختي رد خواهد شد و احتمالا مشكل زاست.

متهم شماره دو
چربي‌ها در رتبه بعدي قرار دارند. چربي‌ها بعد از شسته شدن روي ديواره‌هاي لوله‌ها سرد مي‌شوند و همان‌جا تجمع مي‌كنند به مرور زمان حجم‌شان بيشتر مي‌شود و باعث گرفتگي مي‌شوند. حتي‌الامكان سعي كنيد چربي‌هاي غذاها را داخل سينك نشوييد. اگر مقدارشان كم است با دستمال كاغذي آنها را از روي ظرف‌ها جمع كنيد و اگر هم فكر مي‌كنيد دستمال جواب نمي‌دهد آنها را لاي چند تكه روزنامه بريزيد و راهي سطل زباله كنيد. زماني هم كه مجبور به شستن آنها داخل ظرفشويي شديد بعد از شستن، آب داغ را راهي لوله‌ها كنيد تا چربي‌ها را بشويد. تا اينجاي كار، پيشگيري بود اما اگر كار سينك شما از پيشگيري گذشته است ادامه متن را بخوانيد.

از تلمبه كمك بگيريد
هميشه يك تلمبه كوچك دم‌دست داشته باشيد و براي نخستين راه‌حل از همان كمك بگيريد. هنگام تلمبه زدن اگر سينك شما 2 لگنه است با دست‌تان سوراخ لگن ديگر را بگيريد تا هوا از آن خارج نشود. با اين كار ممكن است گرفتگي راه آب باز شود.

حلال خانگي
اگر تلمبه هم جواب نداد به سراغ راه‌حل خانگي ديگري برويد. از سركه و جوش شيرين استفاده كنيد. 3قاشق جوش‌شيرين را روي سوراخ سينك بريزيد و يك ليوان سركه را روي آن خالي كنيد. مواظب دست و صورت‌تان باشيد.

 

لوله باز‌كن‌هاي صنعتي
اگر هنوز جواب نگرفته‌ايد بايد به سراغ لوله‌باز‌كن‌هاي صنعتي برويد كه اغلب سوپر ماركت‌ها آنها را دارند. قبل از استفاده، دستورالعمل روي محصول را كامل بخوانيد.حتما از دستكش و ماسك استفاده كنيد. تا هر زماني كه در دستور آمده است آب را در سينك بازنكنيد. سعي كنيد ظرف محتوي محلول لوله بازكن را در داخل خانه نگهداري نكنيد. اگر تمام محتويات آن كامل استفاده نشده است آن را به انباري منتقل كنيد؛ در محلي دور از دسترس كودكان.

سینک زهکش

لوله‌ها را باز كنيد
اگر تمام راه‌هاي بالا جواب نداد اگر فكر مي‌كنيد براي شما سخت است از مرد خانه كمك بگيريد. در ابتدا لازم نيست همه لوله‌ها را وارسي كنيد؛ يك قسمت نيم كره مانند رابط لوله‌هاي زير سينك را باز كنيد. احتمالا آشغال‌ها آنجا گيركرده‌اند. همين لوله را تميز كنيد.

به لوله باز كن زنگ بزنيد
هنوز جواب نگرفته‌ايد؟! گرفتگي لوله‌ها جدي است و بايد از اسيد‌هاي قوي يا فنرهاي تاسيساتي استفاده كنيد. شماره يكي از لوله بازكن‌هاي چسبانده شده روي در ورودي خانه را برداريد و تماس بگيريد.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

تمیزکاری مبلمان را برای استقبال سال نو که فراموش نکرده‌اید؟ با راهکارهای تمیز کردن مبل آشنا هستید؟ اگر هنوز دست به کار نشده‌اید، صبر کنید چون می‌خواهیم شما را با جادوی یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی سفید کننده به اسم سرکه سفید آشنا کنیم. تمیز کردن مبل با سرکه سفید یک راهکار عالی برای داشتن مبلمان تمیز و زیبا است پس این مقاله را از دست ندهید و با استادکار همراه باشید تا با نکات تمیز کردن مبل با سرکه سفید آشنا شوید.

اهمیت سرکه سفید در نظافت منزل
برای تمیز کردن مبل نیاز به استفاده از مواد شوینده بسیار قوی نیست بلکه به راحتی می‌توان با مواد پاک کننده طبیعی مانند سرکه سفید آن را تمیز و ضدعفونی کرد. یکی از مزایای تمیز کردن مبل با سرکه سفید آسیب نرساندن به محیط زیست است. از طرفی سرکه سفید به خاطر اسیدی بودن قدرت سفیدکنندگی خوبی دارد تمام لکه‌ها را از بین می‌برد. البته فراموش نکنید که سرکه سفید برای شستشو مبل مناسب نیست. در واقع اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که برای شستشو مبلمان از سرکه استفاده کرد. شستشو مبل اصول خاصی دارد که ساده‌ترین آن تماس با شرکت نظافتی برای شستشوی مبل است اما برای لکه‌گیری و از بین بردن جرم و دوده پارچه مبلی می‌توان از سرکه سفید نیز استفاده کرد.

بیشتر بدانید روش های پاک کردن لکه شمع از لباس و فرش

با سرکه سفید می‌توانید انواع لکه‌های مختلف را از روی سطح مبل پاک کنید.
با سرکه سفید می‌توانید انواع لکه‌های مختلف را از روی سطح مبل پاک کنید.
چگونه مبل را با سرکه سفید تمیز کنیم؟
با وجود آنکه خاصیت اسیدی سرکه سفید ضعیف است اما برای تمیز کردن مبل با سرکه سفید بهتر است قبل از هر چیز مقداری سرکه را روی پارچه رویه مبل خود امتحان و بررسی کنید. سپس لوازم زیر را تهیه کنید تا کار تمیزکاری مبل را آغاز کنیم:

اسفنج
آب ولرم
سرکه سفید
جوش شیرین
اسپری

 

استفاده از سرکه و جوش شیرین در کنار هم علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه رویه مبل را سفید و ضدعفونی می‌کند.
برای شروع، ابتدا یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا ماده خمیری به دست آورید. استفاده از جوش شیرین در کنار سرکه برای از بین بردن لکه‌های قوی و ماندگار بسیار موثر است. حال روی لکه‌های مبل را با ماده خمیری بپوشانید. سپس مقداری سرکه سفید را در اسپری ریخته و روی تمام سطح مبل اسپری کنید. پس از ۵ الی ۶ دقیقه به کمک اسفنج سطح مبل را تمیز کنید. اگر همچنان لکه‌های قدیمی بر روی مبل باقی مانده می‌توانید این کار را دوبار تکرار کنید تا مبل کاملا تمیز شود.

بیشتر بدانید بهترین روش‌‌های تمیز کردن لوستر برنجی چیست؟

استفاده از سرکه و جوش شیرین در کنار هم علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه رویه مبل را سفید و ضدعفونی می‌کند.
استفاده از سرکه و جوش شیرین در کنار هم علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه رویه مبل را سفید و ضدعفونی می‌کند.
نکات تمیز کردن مبل با سرکه سفید
سعی کنید سرکه سفید را روی لکه‌های مبل اسپری کنید تا بوی آن به راحتی از بین برود. اما با این حال برای از بین بردن بوی سرکه می‌توانید گل‌های خشک خوشبو کننده روی سطح مبل بریزید تا عطر را به خوش بگیرد.
علاوه بر جوش شیرین، ترکیب نمک و سرکه سفید نیز می‌تواند راه‌ حل خوبی برای از بین بردن لکه‌های مبل و ضدعفونی کردن آن باشد.
قبل از پاک کردن لکه‌های مبل بهتر است سطح آن را جارو کنید و اگر رویه مبل چرم است قبل از تمیز کردن مبل با سرکه سفید سطح آن را با دستمال تمیز کنید تا گرد و غبار از بین برود.
اگر رویه مبل پارچه یا مخمل است بهتر است پس از تمیزکاری مبل با بخارشویی آن را نیز تمیز کنید تا تمام قارچ و باکتری‌های احتمالی از بین برود وسطح مبل روشن‌تر شود.
اگر لکه نوشیدنی مانند قهوه یا چای روی مبل است برای تمیز کردن آن می‌توانید مقدار کمی گلیسیرین را با سرکه ترکیب کنید سپس روی مبل اسپری کنید.
اگر پارچه رویه مبلمان قابل جدا شدن است بهتر است قبل از تمیز کردن آن را جدا کنید تا کار شما راحت‌تر شود.
ممکن است ترکیب جوش شیرین و سرکه بو و گاز نسبتا زیادی ایجاد کند پس حتما هنگام تمیز کردن مبل با سرکه سفید از ماسک و دستکش استفاده کنید.
جمع‌بندی

تمیز کردن مبل با سرکه سفید تنها یکی از چندین روش مختلف تمیز کردن مبل است و قطعا راهکارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد، اما سرکه سفید به عنوان یک ماده طبیعی و قابل دسترس می‌تواند گزینه خوبی برای از بین بردن لکه‌های مبل باشد. راهکار شما برای تمیز کردن و لکه‌بری مبل چیست؟ تجربه و پیشنهادات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

شما هم لطفا دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در مورد این مطلب با ما در قسمت نظرات همین نوشته در میان بگذارید. مطمئنا شما تجربیاتی دارید که ما و دیگر بازدیدکننده‌های استادکار را خرسند خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردين 1399 | نظرات ()