نوشته شده توسط : علی سجادی

بر اساس تعریف فیلیپ کاتلر، مدیریت بازاریابی عبارت است از فرایند برنامه‌ریزی و اجرای پندار توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تأمین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد. برخلاف استنباط سطحی رایج، که مفهوم بازاریابی را ایجاد تقاضا برای محصول می‌داند، بازاریابی به طیف وسیعی از فعالیت‌ها اطلاق می‌گردد که از تحقیقات بازاریابی، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل تقاضا تشکیل شده‌است. مدیر بازاریابی، در چارچوب برنامهٔ بازاریابی، در مورد بازارهای هدف، تولید کالای جدید، قیمت‌گذاری، کانال‌های توزیع کالا، ارتباطات، برندسازی و تبلیغات، فعالیت‌های لازم برای رسیدن به اهداف سازمانی را ساماندهی و هدایت می‌کند.[۳] همان‌طور که از تعریف برمی آید، بازاریابی امری ست که در جهت برنامه‌ریزی نحوه حضور در بازارهای هدفگیری شده برای محصولات/خدمات نقشی پررنگتر ایفا می‌کند. اما باید توجه داشته باشیم، امر برنامه‌ریزی کردن صرفاً نوشتن چند بند از وظایف و مشخص کردن زمان انجام آن‌ها نیست، بلکه وجود یک تیم اجرایی قوی در این زمینه بسیار مهم است. البته می‌توان به این نکته نیز اشاره کرد که وجود تیم‌هایی که میزان فاصله سازمان یا یک واحد خاص را با ارائه گزارش‌های دوره‌ای و مدیریتی مورد بررسی قرار می‌دهند نیز حائز اهمیت است. به روشنی از تعاریف بالا مشخص است، واحد بازاریابی کاری فراتر از فروش و جذب مشتری دارد؛ و این دو بخش کوچکی از کارهای عمده واحد بازاریابی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که دیجیتال مارکتینگ نیز در واقع استفاده درست از ابزار دیجیتال برای رسیدن به اهداف بازاریابی است. و در حال حاضر نسل ۴ و ۵ بازاریایی با ابزارهای دیجیتال ادغام شده است.

 

برخی از واژه‌های مرتبط

نیازها و خواسته‌ها: منشأ و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیازها و خواسته‌های انسان است. هر محصولی زاییدهٔ نیازها و خواسته‌های بشر است.

محصول: عبارتند از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته باشد.

نیاز: بیان‌کنندهٔ حالت محرومیت احساس شده در فرد است. نیاز شخص را به حرکت وامی‌دارد و به او جهت می‌دهد.

ارزش: میزان برآورده شدن نیاز به وسیلهٔ محصول.

خواسته: شکل برآورده ساختن نیاز است.

تقاضا: توانایی رفع خواسته است.

مبادله و بازار

بازاریابی از زمانی آغاز می‌شود که فرد می‌خواهد نیازها و خواسته‌هایش را از طریقی که آن را مبادله می‌گویند، ارضا کند و بازار عبارت است از محلی برای مبادلات بالقوه. در واقع بازاریابی به معنای کار کردن با بازار است.

 

 

بازاریابی دارای ۹ بخش است:

 

۱-بازارگرایی بایگانی‌شده در ۷ نوامبر ۲۰۱۹ توسط Wayback Machine ۲-بازارشناسی ۳-بازاریابی ۴-بازارسازی ۵-بازار گردی ۶-بازار سنجی ۷-بازار داری ۸-بازار گرمی ۹-بازار گردانی[۵]

 

وظایف مدیریت بازاریابی

شناسایی و ارزیابی عوامل محیط بازاریابی

شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصت‌های بازار

بخش‌بندی بازار یا Segmentation

انتخاب بازار هدف یا Segment Selection

جایگاه‌یابی در بازار یا Positioning

طراحی و توسعه آمیزه بازار یا آمیخته بازار (آمیزه بازاریابی) "Marketing Mix" که به آن 4P یا 8P گفته می‌شود

تهیه، اجرا و کنترل برنامه‌های بازاریابی

افزایش آگاهی برند و بالا بردن سطح شناخت برند و تقویت برند

هدف‌گذاری بازارهای هدف برای فروش بالاتر محصولات

مدیریت محصول

یکی از موضوعات در مدیریت محصول، موضع‌یابی است. تمام محصولات در بازار دارای موضع و جایگاه خاصی هستند. موضع و جایگاه محصول عبارتند از نحوهٔ ادراک مصرف‌کنندگان ازآن محصول در مقایسه با ادراک آن‌ها از محصولات رقیب.

 

مدیریت چرخه عمر محصول

به روشی که مدیران بازرگانی برای جانشینی محصولات با استفاده از چرخهٔ عمر محصولات به کار می‌بندند مدیریت چرخه عمر محصول می‌گویند.[۶]

 

منحنی عمر محصول

 

محصولات دارای منحنی عمر خاصی هستند.[۷] در منحنی عمر محصول، مراحلی که محصول جدید در بازار طی می‌کند نشان داده می‌شود. مراحل منحنی رشد

چرخه عمر محصول

مرحلهٔ معرفی

مرحلهٔ رشد

مرحلهٔ بلوغ

مرحلهٔ افول

مرحلهٔ معرفی یا Market Introduction Stage

در این مرحله محصول برای نخستین بار به بازار عرضه می‌شود، فروش به کندی افزایش می‌یابد و سودی وجود ندارد. علت کندی افزایش فروش، ناآشنایی مصرف‌کنندگان با محصول و علت عدم سود، هزینه‌های زیاد بازاریابی و سرمایه‌گذاری است.

 

مرحلهٔ رشد یا Growth Stage

در این مرحله قیمت تمام شدهٔ محصول به‌دلیل افزایش مقیاس تولید کاهش می‌یابد،[۶] حجم فروش به‌سرعت افزایش می‌یابد، در ابتدا سوددهی کم‌کم افزایش می‌یابد، آگاهی عمومی بالا می‌رود، رقابت با حضور بازیگران جدید افزایش می‌یابد.[۸] و نهایتاً به‌دلیل افزایش رقابت شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

 

مرحلهٔ بلوغ یا Maturity Stage

در این مرحله هزینه‌های محصول تحت تأثیر افزایش حجم تولید و همچنین تحت اثر تجربه یا (به انگلیسی: The Experience Curve) کاهش می‌یابد، فروش به بالاترین حد خود رسیده و بازار به مرحلهٔ اشباع می‌رسد و شاهد ورود رقبای جدید به بازار هستیم و همچنین تحت تأثیر وجود محصولات رقابتی زیاد، قیمت تمایل به کاهش پیدا می‌کند. در این مرحله از طریق تمایز برند و تنوع تولید (به انگلیسی: Diversification) شاهد حفظ با افزایش سهم از بازار خواهیم بود و در نهایت سود شرکت کاهش می‌یابد.

 

مرحلهٔ افول یا Saturation and Decline Stage

در این مرحلهٔ فروش، قیمت و سودآوری کاهش یافته و سودآوری در این مرحله از افزایش فروش با اهمیت‌تر می‌شود. این مرحله سرآغاز مرگ محصول می‌باشد.

 

منبع 



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

 

سئو یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ است که معمولاً در نخستین گام‌های آشنایی با موتورهای جستجو و مباحث مربوط به سئو، دو اصطلاح را زیاد می‌خوانید و می‌شنوید: سئو داخلی و سئو خارجی.

این درس به تعریف و توضیح این دو اصطلاح اختصاص یافته است. لازم به تأکید است که برای تکنیک‌های سئو داخلی و خارجی درس‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده و خواهد شد. بنابراین درس حاضر، صرفاً به توضیح چهار نکته‌ی کلیدی محدود شده است. لازم است که بدانید در صورت کسب و کار شما نیاز به انجام پروژه سئو دارد با ما تماس بگیرید.

 

 

سئو داخلی و سئو خارجی و تفاوت سئو داخلی با سئو خارجی

 

آیا فهرست معتبری از فاکتورهای مهم در سئو وجود دارد؟

طبقه‌بندی فاکتورها و تکنیک‌های سئو

تعریف سئو داخلی سایت

تعریف سئو خارجی سایت

آیا فهرست معتبری از فاکتورهای مهم در سئو وجود دارد؟

کافی است با عبارت SEO Ranking Factors در گوگل جستجو کنید تا ده‌ها هزار مطلب و نوشته در این زمینه پیدا کنید (مثلاً فهرست Backlinko).

 

همان‌طور که در تاریخچه سئو و موتورهای جستجو توضیح دادیم، الگوریتم‌های جستجو، خصوصاً موتور جستجوی گوگل، به تدریج از شکل ساده‌ی مکانیکی (در حد بررسی کلمات کلیدی) به الگوهای بسیار پیچیده‌ی هوشمند و تطبیق‌پذیر رسیده‌اند.

 

به این معنا که کسی که به سراغ جستجو با گوگل می‌رود، با یک ماشین یادگیرنده‌ی قدرتمند رفته که با هر سرچ کاربران، نسبت به لحظه‌ی قبل، هوشمند‌تر می‌شود و خود را با شرایط محیطی جدید (شامل محتوای وب و نیازهای کاربران) بیشتر و بهتر تطبیق می‌دهد.

https://sadeghsb1.livejournal.com/profile

 

طبقه‌بندی فاکتورها و تکنیک‌های سئو

با توجه به تعداد و تنوع فاکتورهایی که به نظر می‌رسد در سئو مهم هستند، لازم است که آن‌ها را طبقه‌بندی کنیم تا استفاده از این فاکتورها و به‌کارگیری‌شان ساده‌تر باشد.

 

این نوع طبقه‌بندی‌ها کاملاً سلیقه‌ای هستند و شما هم بسته به تجربه‌ی خود می‌توانید طبقه‌بندی مناسبی را طراحی کنید و به‌کار بگیرید.

 

 

مثلاً ما در متمم دو نوع طبقه‌بندی داریم:

 

فاکتورهای ساختاری در مقابل فاکتورهای محتوایی (که طبیعتاً بر اساس آن‌ها، تکنیک‌های ساختاری و تکنیک‌های محتوایی هم شکل می‌گیرند).

فاکتورهای سئوی تولید محتوا در مقابل فاکتورهای سئوی بازسازی و بازآفرینی محتوا (که این‌ها هم طبیعتاً تکنیک‌های خودشان را به همراه می‌آورند).

اما در میان انواع دسته‌بندی‌های قابل تصور، یکی از رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دسته‌بندی‌ها، تقسیم اصول و تکنیک‌های سئو به دو دسته‌ی سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) است که در ادامه هر یک را به صورت بسیار مختصر تعریف می‌کنیم (+/+).

 

تعریف سئو داخلی

سئو داخلی را به زبان ساده می‌توان به این صورت تعریف کرد:

 

وقتی از سئوی داخلی یا On-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان کار کردن روی همه‌ی اصول، ابزارها و تکنیک‌ها در وب‌سایت خودمان است؛ یعنی جاهایی که اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها داریم.

 

پس مثلاً وقتی روی عنوان اصلی مطلب و عناوین فرعی، کلمات کلیدی به‌کار رفته در متن، لینک سازی داخلی، آدرس URL، ساختن یک سنگ زیربنا (Cornerstone)، افزایش سرعت سایت و یا کاهش بانس ریت وقت می‌گذارید، مشغول بهینه سازی داخلی سایت یا On-page SEO هستید.

 

تعریف سئو خارجی

 

احتمالاً با توضیحاتی که درباره‌ی سئو داخلی سایت ارائه شد، تعریف سئو خارجی سایت را حدس می‌زنید:

 

وقتی از سئوی خارجی یا Off-page SEO حرف می‌زنیم، منظورمان تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از نگاه دیگران است؛ یعنی جاهایی که معمولاً اختیار و کنترل کامل روی آن‌ها نداریم.

 

اگر در تعدادی از شبکه های اجتماعی اکانت ساخته‌اید و می‌خواهید با استفاده از الگوی هاب و اسپوک (قطب و اقمار) ترافیک را از جاهای دیگر به وب‌سایت خود بیاورید و از طرفی، به گوگل هم نشان دهید که در فضاهای دیگر هم سایت و مطلب شما اشاره شده، می‌توانید این فعالیت‌ها را بخشی از سئوی خارجی تلقی کنید.

 

هم‌چنین اگر در وبلاگ و سایت‌های دیگران کامنت می‌گذارید و به مطالب خودتان لینک می‌دهید؛ یا مطالبی را به عنوان مهمان در وبلاگ دوستان‌تان منتشر می‌کنید (تا به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نوشته‌هایتان اشاره شود)، باز هم در حال بهینه سازی سایت با تکنیک‌های سئو خارجی هستید.

 

توجه داشته باشید که تفاوت سئو داخلی و سئوی خارجی صرفاً در این است که تلاش‌ها در کدام قلمرو (داخل سایت یا بیرون آن) انجام می‌شود. اما در نهایت، همه‌ی آن‌ها از جنس بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو هستند.

 

بنابراین، با وجودی که حرف زدن از تأثیر نسبی این دو دسته تکنیک، منطقی و قابل درک است، اما باید همواره به خاطر داشته باشیم که سئو داخلی و سئو خارجی مکمل یکدیگر هستند و موتورهای جستجو چنین تفکیکی را قائل نیستند و این بحث، صرفاُ یک طبقه بندی است.

 

من صادق باقری هستم از لینک زیر وارد سایت شوید : 

https://sadeghbagheri.ir/

 

همان‌طور که در ابتدای درس اشاره شده، این مطلب صرفاً در حد معرفی دو اصطلاح سئو داخلی و سئو خارجی بود و قرار نبوده در آن، به جزئیات تکنیکی بپردازیم. تکنیکهای سئو داخلی و خارجی در درس‌های مستقل، مطرح شده و در آینده نیز تکمیل‌ خواهد شد.

 

 

اگر دیدگاهی مطرح می‌کنید، بر اساس قوانین کامنت‌گذاری، وارد جزئیات تکنیکی که به درس‌های آتی مربوط هستند نشوید و نکات کلی‌تر را مطرح کنید.

همواره به تجربیات خودتان (و نه مطالب پراکنده در وب) ارجاع بدهید و مشخصاً بگویید که در کدام سایت و سئوی کدام مطلب، چه کاری انجام داده‌اید و چه نتیجه‌ای گرفته‌اید.

 

منبع : متمم



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی
نخستین ایمیل توسط رِی تاملینسون ارسال شد. برخی این اتفاق را مربوط به سال 1971 و برخی سال 1978 می‌دانند. به هر حال ایمیل، ارتباطات را وارد مرحله مدرن کرد. نخستین ایمیل، حاوی پیغام خاصی نبود؛ شامل تعدادی عدد و حروف که بیشتر شبیه یک رمز عبور بود. اما همین چند کاراکتر نافهموم تاریخ‌ساز شد.
این ایمیل از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر ارسال شد. مسیر ارسال آن، از طریق شبکه‌ای پیچیده بود که با اینترنت امروزی تفاوت زیادی داشت. تاملینسون همچنین نماد @ را که در همه آدرس‌های ایمیل استفاده می‌شود برای نخستین بار معرفی و استفاده کرد.
سال‌ها بعد، گَری تِرک که مدیر بازاریابی یک شرکت تجهیزات دیجیتال بود، نخستین ایمیل تبلیغاتی را ارسال کرد. او یک ایمیل را به لیستی از آدرس‌های ایمیل ارسال کرد. اینچنین بود که ایمیل مارکتینگ به وجود آمد. در لیست تِرک فقط چند صد ایمیل وجود داشت، اما همین مقدار کافی بود تا لقب «پدر هرز نامه» را به او بدهند.
امروزه ایمیل مارکتینگ بسیار پر کاربرد است و یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال شده است. البته هنور بخش زیادی از این ایمیل‌ها شبیه هرزنامه به نظر می‌رسند. اما در ثأثیر گذار بودن یک ایمیل با ساختار مناسب، هیچ شکی نیست.
ایمیل مارکتینگ، به شما کمک تا با مخاطبانتان در تماس باشید، با افزایش محبوبیت برند، فروشتان را بیشتر کنید. با ایمیل کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید؛ از فروش محصولات گرفته تا انتشار اخبار.
 
 
به طور کلی، ایمیل مارکتینگ (email marketing)به منظور معرفی و ترویج یک محصول یا سرویس استفاده می‌شود. اما استفاده درست‌تر از آن، برای ایجاد یک رابطه خوب با مشتریان است. ایمیل مارکتینگ بخشی از اینترنت مارکتینگ است.
ایمیل‌های تبلیغاتی که همه ما دریافت می‌کنیم و عموماً در بخش هرزنامه ذخیره می‌شوند، بدترین نوع ایمیل مارکتینگ هستند. در این موارد معمولاً فرد یا شرکتی، لیست ایمیل می‌خرد و یک ایمیل را به همه اعضای آن لیست ارسال می‌کند. چنین ایمیل‌هایی که اغلب مضمونی شامل خریدن یک محصول با قیمت مناسب است، هرگز عملکرد خوبی ندارد. عملکرد خوب را که کنار بگذاریم، ایمیل مارکتینگ را کاری بی‌ارزش و آزار دهنده جلوه می‌دهند.
اما ایمیل مارکتینگ، با تعریف و عملکرد درست، به حفظ کاربران و مشتریان کمک می‌کند. آن‌ها را از فرصت‌های خوب -که بسته به نوع کسب و کار متفاوت است- آگاه می‌کند. ایمیل مارکتینگ، به مشتری خدمات ارائه می‌دهد، نه اینکه باعث آزار او شود! مشتری خودش باید بخواهد که ایمیل‌های ارسالی را مشاهده کند.
شرکت های بزرگ ارائه دهنده سرویس ایمیل مارکتینگ شامل mailchimp و sendinblue , ptinmonster. و ...
ایمیل مارکتینگ می‌تواند شخصی‌سازی شود
می‌توان خدمات خاصی را با ایمیل مارکتینگ به مشتریان دائمی و کاربران ویژه ارائه داد. به عنوان مثال، فروش ویژه محصولات را در مرحله اول فقط به مشتریان دائمی خود اطلاع دهید. در این حالت مشتری به جای اینکه از دریافت ایمیل از سوی شما عصبی شود، همیشه منتظر دریافت ایمیلی از شما خواهد بود. همچنین می‌توانید در روز تولد مشتریان، خدماتی خاص یا تخفیف ویژه‌ای برای او در نظر بگیرید. به عنوان مثال، این شرایط را در بگیرید که رستوران مورد علاقه‌تان در روز تولدتان 50% تخفیف برای شما در نظر بگیرد. چنین اقداماتی رابطه خوبی با مشتری ایجاد خواهند کرد. این بهترین اتفاق برای هر کسب و کاری است! فروش بیشتر و رضایت مشتری.
در بهترین حالت ایمیل مارکتینگ، لیست ایمیل‌ها توسط خود مشتریان کامل می‌شود. وقتی مشتری خودش درخواست دریافت ایمیل می‌دهد، به ایمیل‌های ارسالی بی‌توجه نخواهد بود. یک لیست کوتاه از ایمیل چنین مشتریانی، ارزشی به مراتب بیشتر از یک لیست آماده خریداری شده خواهد داشت. این نکته را فراموش نکنید که ایمیل‌های ارسالی را طوری طراحی کنید که در تلفن همراه هم به درستی نمایش داده شوند. چرا که درصد بالای از ایمیل‌ها در تلفن‌های همراه باز می‌شوند.
ایمیل مارکتینگ خوب یا بد
مهم‌ترین مزایای ایمیل مارکتینگ، هزینه و سادگی است. به نسبت روش‌های دیگر بازاریابی، ایمیل مارکتینگ بسیار کم هزینه است. همچنین به سادگی می‌توان این سبک از بازاریابی را راه‌اندازی و شخصی‌سازی کرد. از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، ایمیل مارکتینگ برای همه قابل استفاده و مفید است.
ایمیل مارکتینگ هنوز نتیجه می‌دهد؟
وقتی می‌خواهید در مورد برند خود، مطابی را منتشر کنید یا اجناس خود را بفروشید، ایمیل مارکتینگ یکی از ارزان‌ترین راه‌هاست که اتفاقاً تأثیر گذار نیز هست.
در واقع، در سال 2015 تحقیقاتی که توسط DMA انجام شد ثابت کرد که هر 1 دلاری که برای ایمیل مارکتینگ هزینه می‌شود، میانگین 38 دلار بازده سرمایه‌گذاری خواهد داشت. وقتی یک خریدار قصد خرید چیزی را دارد، در صندوق ایمیل‌هایش به دنبال فروشگاه‌های مورد علاقه‌اش می‌گردد. اما مشخص بودن در میان انبوهی از ایمیل‌ها نیز کار همیشه ساده‌ای نیست.
با توجه به رشد روزافزون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ همچنان گزینه مناسبی است. گزارشی که ارائه می‌شود، نتیجه تحقیقاتی است که توسط HostPapa انجام شده است:
– در بین کاربران اینترنت، 94% از ایمیل و تنها 61% از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
– 75% از کاربران بالغ اینترنت اعلام کرده‌اند که ایمیل مارکتینگ را به روش‌های دیگر بازاریابی ترجیح می‌دهند.
– قابل ثبت نام بودن، ایمیل مارکتینگ را با رضایت کاربر همراه می‌کند.
– ایمیل مارکتینگ اجازه هدف قرار دادن مشتریان بر اساس جمعیت شناسی را با معیارهایی مثل سن، درآمد و … می‌دهد.
– در ایمیل مارکتینگ، برای قالب بندی کردن شخصی سازی زیاد خواهید داشت. در شبکه‌های اجتماعی شخصی سازی به اندازه ایمیل وجود ندارد.
– امکان ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل‌های متنوعی را به شما می‌دهد. مثل نرخ کلیک، نرخ باز کردن و…
ایمیل مارکتینگ اینباکس
چطور یک لیست ایمیل داشته باشیم؟
بیشترین بازده سرمایه‌گذاری وقتی ایجاد می‌شود که لیست مناسبی از مخاطبین داشته باشید. این لیست باید شامل کسانی باشد که می‌خواهند ایمیل‌های شما را ببینند یا حتی خودشان انتخاب کردند که از شما ایمیل دریافت کنند. ایجاد یک لیست مناسب از ایمیل‌ها برای شروع کار بهترین کمک است.
راه‌های زیادی برای پیدا کردن ایمیل‌های مورد نظر وجود دارد. چند نمونه مناسب از این راه‌ها را مرور می‌کنیم.
روی سایت یک فرم ثبت نام قرار دهید. کاربرانی هستند که وارد سایت شما می‌شوند و از آنچه می‌بینند خوششان می‌آید. چنین کاربرانی احتمالاً دوست دارند که از اخبار مربوط به برند شما آگاه شوند. یک فرم برای آگاهی کاربران از بخش اخبار طراحی کنید. خوب است که این فرم در اولین مراجعه کاربر، به صورت پاپ‌آپ نمایش داده شود.
از یک برگه ثبت نام مناسب استفاده کنید. می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای اطلاع رسانی از هر چه در فروشگاهتان موجود شده یا رویدادی که قصد برگذاری‌اش را دارید استفاده کنید. وقتی که افراد علاقمند به کار شما اطرافتان باشند، جایی برایشان در نظر بگیرید که با عضویت در آن بخش بتوانند اطلاعات بیشتری دریافت کنند.
 
 
شبکه‌های اجتماعی
فرم ثبت نام را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. اگر لیست آدرس ایمیل زیادی ندارید اما در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی دارید، این کار به شما کمک بزرگی خواهد کرد.
در صورتی که تعدادی مخاطلب برای ایمیل‌هایتان دارید و قصد افزایش مخاطبانتان را دارید، می‌توانید از این راه‌ها استفاده کنید:
– محتوای جدیدی را اضافه کنید یا تخفیف در نظر بگیرید. همچنین تعیین مسابقه‌ای همراه با جایزه نتیجه خوبی خواهد داشت. در نظر گرفتن جایزه برای برخی از مشترکین یا دادن کد تخفیف به اولین مشترکین نیز راه مناسبی است.
– ایمیل‌هایتان را طوری طراحی کنید که خود کاربران هم منتشرشان کنند. وقتی ایمیل‌هایی با ظاهر زیبا و محتوای مناسب طراحی کنید، کاربران هم آن‌ها را منتشر می‌کنند.
لیست ایمیل
آیا می‌توان لیست ایمیل خرید؟
بله، شما می‌توانید یک لیست ایمیل خریداری کنید. اما به هیچ عنوان این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. حتی بسیاری از برنامه‌های واسطه مربوط به ایمیل مارکتینگ، اجازه استفاده از لیست ایمیل خریداری شده را نمی‌دهند.
لیست‌های خریداری شده، به هیچ عنوان تأثیر مثبتی ایجاد نمی‌کنند. اگر ایمیل‌ها را به چنین لیستی ارسال کنید، بیشتر افراد لیست، ایمیل شما را به عنوان هرزنامه خواهند دریافت خواهند کرد. برخی از فیلترهای مشخص کردن هرزنامه، در صورتی که شخصی آن ایمیل را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کند، برای افراد دیگر نیز آن را به عنوان هرزنامه دسته بندی می‌کنند.
به طور کلی با رعایت این سه قانون، احتمال قرار گرفتن در لیست هرزنامه را به کمترین مقدار ممکن می‌رسانید:
-از لیست‌های آماده ایمیل استفاده نکنید. این لیست‌ها برای فروش یا کرایه ارائه می‌شوند. چنین لیست‌هایی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم.
-از کاربران برای ارسال ایمیل اجازه بگیرید. هر شخصی که ایمیل‌های شما را دریافت می‌کند باید از قبل مجوز انجام این کار را به شما بدهد.
-باید حتماً گزینه لغو اشتراک را در ایمیل‌های ارسالی قرار دهید. با انجام این کار، اگر هم کاربری از دریافت ایمیل‌های شما منصرف شود، به جای علامت زدن به عنوان هرزنامه، از گزینه لغو اشتراک استفاده می‌کند.
ایمیل مارکتینگ یا شبکه‌های اجتماعی
مزیت اصلی ایمیل به نسبت شبکه‌های اجتماعی، دیده شدن ایمیل است. اینکه شما در شبکه‌های اجتماعی یک مطلب ارسال کنید، لزوماً به معنای دیده شدن آن توسط کاربران نیست. این احتمال وجود دارد که مطلب ارسالی شما حتی در صفحه اول شبکه‌های اجتماعی کاربرانتان نمایش داده نشود. اما یک ایمیل، تا وقتی که خوانده نشود، یا پاک نشود، در اینباکس کاربر باقی خواهد ماند. یعنی کاربر الزاماً ایمیل ارسالی را خواهد دید.
به صورت ایده‌آل، ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی یکدیگر را کامل می‌کنند. اضافه کردن گزینه «انتشار روی شبکه‌های اجتماعی» در ایمیل‌های ارسالی، کار مناسبی برای افزایش مخاطب است. می‌توانید امکانی در نظر بگیرید که کاربران هنگام انتشار محتوای شما، نظر شخصی خودشان را به آن اضافه کنند. این کار باعث می‌شود دوستان و آشنایان یک مشتری، نظر کسی که به او اطمینان دارند را مشاهده کنند.
اگر ایمیل مارکتینگ را درست انجام دهید، درآمدتان را به صورت چشم‌گیر افزایش خواهد داد. با ایمیل مارکتینگ، کاربران بیشتر به وبسایت شما مراجعه می‌کنند. این نکات را برای بهبود اجرای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرید.
پنج نکته برای اجرای بهتر ایمیل مارکتینگ
نکته اول: لیست خودتان را بسازید. با این که پیش از این هم اشاره کردیم، ولی خرید لیست ایمیل اشتباه بزرگی است. ارسال ایمیل ناخواسته به مردم، شانس مشتری شدن آن‌ها را از بین می‌برد. همچنین احتمال تشخیص داده شدن ایمیل‌های شما به عنوان هرزنامه را افزایش می‌دهد.
نکته دوم: به قوانین CAM-SPAM پایبند باشید. قوانین اصلی از این قرارند؛ عنوان فریبنده و غیر واقعی تعیین نکنید. گزینه لغو اشتراک را در نظر بگیرید. نام و آدرس خود را در انتهای ایمیل قرار دهید.
نکته سوم: ایمیل‌ها را فقط به قصد فروش کالا استفاده نکنید. برای ایجاد ارتباط با مشتریان یا به اشتراک گذاشتن تجربیاتتان از آن استفاده کنید. نکات جالب را به مشتریان بگویید. اطلاعات بیشتری از خودتان و شرکتتان به مشتریان ارائه دهید.
نکته چهارم: حواستان به لیست ایمیل‌هایتان باشد! کسانی که در خبرنامه ایمیلی شما عضو شده‌اند، به شما اعتماد کرده‌اند و حداقل ایمیل و نام کامل خود را در اختیار شما قرار داده‌اند. فراموش نکنید که باید این اعتماد را با احترام پاسخ دهید.
نکته پنجم: اگر ایمیل‌هایی را به صورت خبرنامه منتشر می‌کنید، طبق برنامه پیش بروید. وقتی برنامه منظمی داشته باشید و به آن پایبند باشید، مشتری آن روز و ساعت را به یاد خواهد داشت و منتظر ایمیل شما خواهد بود.
اگر قصد اجرای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار خودتان را دارید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی ایمیل مارکتینگ فرانش استفاده کنید.
قطعاً شما هم از بخش زیادی از ایمیل‌های تبلیغاتی کلافه شده‌اید. اما آن دسته از ایمیل‌ها که برای شما مناسب و کاربردی بودند چه مشخصاتی داشتند؟
منبع : فرانش


:: بازدید از این مطلب : 837
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

در این مقاله از وبلاگ مدیااد به بررسی یکی دیگر از روش های بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ به نام بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم و علاوه بر تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی، تکنیک های این نوع بازاریابی، مزیت ها و معایب بازاریابی شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

مفهوم بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) چیست ؟

 

با توجه به گسترش فضای شبکه های اجتماعی و استفاده روزافزون از پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی، مانند لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و …، شاید بارها اصطلاح بازاریابی شبکه های اجتماعی به گوشتان خورده باشد که ما در این مقاله این عبارت را کامل تر برایتان توضیح می دهیم. بازاریابی شبکه های اجتماعی به عنوان مثال بازاریابی در لینکدین  یک مدل از بازاریابی اینترنتی است که در آن از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی در فضای وب استفاده می شود، هدف از بازاریابی شبکه های اجتماعی تولید محتوایی است که کاربر آن را در رسانه های اجتماعی به منظور کمک برای شناساندن برند کسب و کار شما، منتشر می کند.از بزرگترین مزیت های این نوع بازاریابی می توان به این اشاره کرد که در این نوع بازاریابی، کسب و کارها در زمان بسیار کوتاهی می توانند به مشتریان جدیدی دست پیدا کنند.

 

یکی از اصلی ترین قسمت های بازاریابی شبکه های اجتماعی، بهینه سازی شبکه های اجتماعی(SMO) است. مانند بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO)، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یک استراتژی برای هدایت کردن کاربران جدید به سمت وب سایت ها است.که این کار به دو  روش انجام می شود یا از طریق اضافه کردن لینک های شبکه های اجتماعی به محتوا مانند RSS و یا از طریق افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند تولید پست های توییتری، آپدیت کردن محتوای مقالات و …

 

با توجه به تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی، بهتر است به بررسی تکنیک های موثر در این نوع بازاریابی بپردازیم:

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

بهترین تکنیک ها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

برای داشتن کمپین موفقی در شبکه های اجتماعی علاوه بر داشتن یک استراتژی مناسب شبکه های اجتماعی، لازم است یک سری تکنیک هایی را در این زمینه در نظر داشته باشید که در ادامه به معرفی ۶ تکنیک موثر در شبکه های اجتماعی پرداخته ایم:

 

۱-اهداف خود را بیان کنید.

 

داشتن یک برنامه کامل و هدفمند از هدف موردنظرتان در استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار لازم است. با اینکار تمام تلاش های شما برای یک بازاریابی موفق درست انجام می شود و براساس سایت bloggingwizard اگر اهداف تان را بنویسید، حدود ۳۰ درصد به موفقیت شما در کسب و کارتان اضافه خواهد شد.

 

۲-مخاطبین هدفتان را شناسایی کنید

 

ارتباط داشتن با مشتریان یکی از اصلی ترین نیازهای بازاریابی است که برای این منظور لازم است که مشتریان خود را بشناسید، با کمک روش های زیر می توانید به مخاطبین هدفتان نزدیک شوید و آنها را بشناسید:

 

 موقعیت جغرافیایی مخاطبین را در نظر داشته باشید.

در تالارهای گفتگو با مخاطبین خود مکالمه داشته باشید.

 

به کامنت های بلاگ ها پاسخ دهید و در بلاگ هایی که مخاطبین هدفتان به شما نزدیک است کامنت بگذارید.

 

تمام کامنت ها و سوالات را در شبکه های اجتماعی پاسخ دهید.

 

از ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی برای گرفتن بازخورد استفاده کنید.

 

۳-از کارهایی که رقیبانتان میکند با خبر باشید.

 

قبل از آنکه بخواهید برای شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید بهتر است بدانید که رقیبانتان مشغول چه کاری هستند. در نظر داشتن اینکه رقیبان شما کجا هستند این دید را به شما می دهد که بتوانید استراتژی مناسب برای بازاریابی شبکه های اجتماعی تان داشته باشید.ولی هدف در اینجا این نیست که ایده رقیبان تان را بدزدید و یا کپی کنید بلکه از آنها در بهبود استراتژی تان کمک بگیرید.

 

۴-برای داشتن محتوای مناسب برنامه ریزی داشته باشید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی حول داشتن محتوای مناسب می چرخد، به همین دلیل شما باید ایده ی عالی برای منتشر کردن مطالب بر اساس نیاز کسب و کارتان را داشته باشید. محتوای شما نباید نه خیلی جنبه تبلیغاتی داشته باشد و نه خیلی غیر مرتبط با برند تان باشد چون در این صورت تعداد کسانی که شما را آنفالو میکنند بیشتر خواهد شد. با توجه به تکنیک های شبکه های اجتماعی  سال ۲۰۱۹، محتوایی ویدیویی و محتوایی که خود کاربران تولید می کنند بسیار مورد توجه کاربران خواهد بود.

 

۵-در نظر داشتن زمان مناسب برای تولید پست ها

 

انتشار به موقع پست ها در شبکه های اجتماعی میتواند حس اعتماد و احترام به کاربران دهد. پس باید به این آگاهی برسید که چه زمانی برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی  مناسب است که بتوانید با کاربران تعامل داشته باشید.

 

۶-آنالیز و تحلیل کاربران

 

پس از ایجاد استراتژی مناسب بازاریابی در شبکه های اجتماعی، برای موفق شدن کمپین هایتان در شبکه های اجتماعی بهتر است از ابزارهای تحلیلی برای آنالیز استراتژی تان استفاده کنید که راحت تر بتوانید بازاریابی تان را بهبود دهید.

 

مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

مزیت های استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

مزیت های شبکه های اجتماعی میتواند به روش های مختلفی تعریف شود آن هم به این دلیل است که اهمیت آن از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد. در ادامه چندین مزیتی که شما از بازاریابی شبکه های اجتماعی برای برندتان انتظار دارید را برایتان آورده ایم:

 

داشتن مخاطبین هدفمند

دسترسی مستقیم به مخاطبین

 

افزایش آگاهی از برند

 

هزینه پایین اجرا

 

افزایش فروش وسرنخ

 

ایجاد ارتباط با افراد مختلف

 

معایب بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران

 

با توجه به نداشتن محدودیت در استفاده از انواع کانال های شبکه اجتماعی در تمام دنیا، این نوع بازاریابی بسیار رایجتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است ولی در ایران به دلیل داشتن محدودیت هایی در استفاده از بعضی کانال های شبکه های اجتماعی  مانند فیسبوک، توییتر، هنوز بازاریابی در شبکه های اجتماعی در ایران به درستی انجام نمی شود و شاید به همین دلیل است که کسب و کارها برای به دست آوردن درآمد از فضای آنلاین به تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات همسان، تبلیغات بنری، تبلیغات نمایشی و … روی می آورند.

منبع : مدیااد 

 



:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

بازاریابی در لینکدین یا لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing) چگونه است؟ آیا شما به دنبال رونق کسب و کار خود، ایجاد ارتباط شغلی با شرکای احتمالی و یا ایجاد مشارکت استراتژیک با همکاران خود هستید؟ شبکه اجتماعی لینکدین می تواند برند شما را به بیش از ۶۰۰ میلیون متخصص در سراسر جهان معرفی کند. برای شروع آماده هستید؟ استراتژی بازاریابی در لینکدین یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. در این مقاله نکات مهمی وجود دارد که شما را راهنمایی می‌کند که چگونه از لینکدین برای بازاریابی، جذب مخاطبان و رشد کسب و کارتان استفاده کنید. در این مطلب به سه محور اصلی موفقیت بازاریابی در لینکدین اشاره خواهیم کرد و پتانسیل لینکدین را در این زمینه بررسی می‌کنیم. اکثر متخصصان در مشاوره دیجیتال مارکتینگ خود به ابزاری همچون لینکدین خیلی توجه میکنند و سعی میکنند در برنامه بازاریابی دیجیتالشان از آن استفاده کنند.

 

در واقع بازاریابی در لینکدین به این معناست که ما از این شبکه اجتماعی استفاده کنیم که بتوانیم هر چه بیشتر به اهداف تعریف شده در استراتژی‌های فروش خود نزدیک‌تر شویم. بدون شک در دنیای امروز بازاریابی و تبلیغات صرف به فروش مستقیم محدود نمی‌شود. ابتدا باید با برقراری ارتباط، خلق ارزش و تولید محتوا بتوانید رابطه خودتان را با مخاطبان شکل دهید و سپس محصولات و خدمات‌تان را ارائه کنید.

 

ضمن اینکه چون کسب و کارها و مدیران ارشد در این شبکه اجتماعی حاضر هستند، در نتیجه می‌توانید متوجه نیازها و درخواست‌های آنها شوید و متناسب با خواسته مشتریان محصولات و خدمات خود را عرضه کنید. از سوی دیگر می‌توانید از فضای خوب و رایگان این سایت برای بازاریابی محتوایی استفاده کنید تا مشتریان بیش از پیش با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

ناگفته نماند لینکدین می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تحقیق و بررسی، اطلاع از جدیدترین ترندهای بازاریابی، بررسی دقیق رقبا و رصد فعالیت آنها، تحقیقات بازار، نیازسنجی، مدیریت بحران و ارائه بهتر خدمات مشتریان باشد.

 

نکات مهم بازاریابی در لینکدین

لینکدین یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در زمینه‌ی مشاغل و تخصص‌های حرفه‌ای است. این شبکه اجتماعی در ایران چندان شناخته شده نیست. با این حال افراد حرفه ای و صاحبان مشاغل زیادی در ایران هستند که با پتانسیل‌های این شبکه اجتماعی آشنا هستند. اما آنها نیز همچنان در استفاده‌ی حرفه ای از این ابزار با چالش‌های زیادی مواجه هستند و نتوانسته اند به حد کافی بهره لازم را از لینکدین ببرند. دلیل این امر عدم آگاهی کامل در استفاده از لینکدین در بازریابی دیجیتالی است.

 

اگر بخواهید برای‌ کسب‌وکار خود در لینکدین بازاریابی کنید، باید یک صفحه کمپانی برای آن بسازید. در صفحه لینکدین کمپانی خود صرفاً به دنبال فروش محصولات خود نباشید بلکه در آغاز، اولویت شما باید به دست آوردن تعداد follower بیشتر باشد و این کار تنها با تولید محتوای مفید و جذاب برای مخاطبان ممکن است

 

در اینجا به نکات مهم در بازاریابی با لینکدین اشاره می‌کنیم که می تواند در این راستا کمک حال شما باشد.

 

 سه فاکتور مهم لینکدین مارکتینگ

تجربه نشان داده است که به طور کلی برای موفقیت در بازایابی با شبکه اجتماعی لینکدین، سه عامل زیر تاثیر گذار خواهد بود و توجه به هر یک از آنها الزامی است:

 

داشتن استراتژی مناسب برای بازاریابی در لینکدین و ارزیابی آن

تولید محتوای مناسب در راستای استراتژی بازاریابی تعیین شده

آگاهی از امکانات لینکدین و روش صحیح استفاده از آنها

در ادامه به هریک از این سه عامل تعیین کننده خواهیم پرداخت.

 

بازاریابی در لینکدین

 استراتژی بازاریابی در لینکدین

طراحی یک استراتژی روشن در بازاریابی با لینکدین اولین گامی است که شما باید برای موفقیت بردارید. داشتن استراتژی بازاریابی یعنی بدانید دقیقا کجا هستید و قصد دارید به کجا برسید. در واقع استراتژی شما مثل نقشه راهی است که شما را به مقصد رهنمون می سازد. برای داشتن یک استراتژی مناسب باید به سوالاتی مثل پرسش‌های زیر پاسخ روشنی بدهید:

 

چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند و به طور کلی هدف شما از فعالیت در لینکدین چیست؟

صنایع مرتبط با حرفه‌ی شما چیست؟

در چه بازه زمانی قرار است به چه میزان پیشرفت برسید؟

بودجه شما چقدر است و چقدر میخواهید برای بازاریابی در لینکدین هزینه کنید؟

پلن شما برای تعاملات سازنده در لینکدین چیست؟                                                                                                                                  بازاریابی در لینکدین

 تولید محتوای مناسب برای بازاریابی در لینکدین

حال که استراتژی شما مشخص شده است، باید به تولید محتوای مناسب برای شبکه لینکدین خود بیندیشید. اما محتوای مناسب برای لینکدین ویژگی هایی دارد که باید با آن آشنا باشید. محتوای پست‌هایی که شما منتشر می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. لینکدین یک محیط حرفه ای است. محتوای شما باید جدی و رسمی باشد. در اینجا خبری از پست های طنز و خانوادگی نیست. محتوای شما کاربران را وادار به تعامل با شما خواهد کرد. بنابراین برای تولید محتوای مناسب باید به موارد زیر دقت کنید.

 

مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند؟ محتوای شما باید بر اساس نیاز مخاطبانتان تنظیم شود.

از محتوای بصری بیشتر استفاده کنید. محتوا در قالب عکس و فیلم تاثیر بیشتری بر مخاطب میگذارد.

محتوای مناسب برای لینکدین باید متنی رسمی و در عین حال لحنی دوستانه داشته باشد.

موضوعی جدی و در عین حال جذاب و خلاقانه انتخاب کنید. از موضاعاتی با محوریت طنز، سیاست و مذهب پرهیز کنید.

سعی کنید از لینک های زیادی در متن محتوای خود استفاده نکنید زیرا این مورد میتواند تاثیر نامطلوبی بر دیدگاه مخاطبان داشته باشد.

از کلمات و عبارات کلیدی مناسب استفاده کنید.

به صفحه شرکت خود یک بک لینک ایجاد کنید. این موضوع به جهت افزایش رتبه شما در نتایج موتورهای جستجوگر ضروری است.

تولید محتوای بهینه شده را به طور منظم و در فواصل معیین منتشر کنید.

هشتگ‌های ترند متناسب با صنعت خود را پیدا کنید و در کنار محتوای خود از آنها استفاده کنید.

 استفاده مناسب از امکانات لینکدین

لینکدین امکانات بسیار زیاد و متنوعی در اختیار شما قرار میدهد که آگاهی از عملکرد آنها می تواند تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی در لینکدین داشته باشد. برای دسترسی به برخی از امکانات لینکدین باید پول پرداخت کنید. در این راستا مقاله لینکدین پرمیوم را مطالعه بفرمایید. لینکدین در جهت کمک به بازاریابان دیجیتالی امکانات خاصی را در نظر گرفته است. مهم ترین ابزار و امکانات لینکدین در راستای بازاریابی را میتوان به صورت زیر فهرست کرد:

 

اکانت تجاری

ابزار جمع آوری داده مثل Campaign Manager و Reporting UI

لینکدین پرمیوم

محتواهای تبلیغاتی یا حمایت شده (Sponsored Content)

Analytics

InMail

 سخن آخر: بازاریابی دیجیتالی با لینکدین

استفاده مناسب از هر یک از ابزار و امکانات لینکدین نکات خاص خودش را دارد. همچنین نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که شما را در مسیر تبدیل شدن به یک حرفه ای در لینکدین کمک می کند. اما همه این مسائل با هدف جذب مخاطب بیشتر صورت میگیرد. دیجیتال مارکتنیگ به مفهومی اشاره دارد که شامل طیف وسیعی از اقدامات در فضای دیجیتالی است که ما را در تعامل با مخاطبان بیشتری قرار میدهد. مواردی مثل سئو، استراتژِی محتوا، شبکه سازی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی موبایلی و … همگی در زیر مجموعه‌ی دیجیتال مارکتینگ قرار دارند. لینکدین برای بازاریابی دیجیتالی در بسیاری از این موارد قابلیت‌ها و امکانات مناسبی را در اختیار ما قرار داده است. در این راستا شما در لینکدین می‌توانید:

 

یک پروفایل حرفه‌ای و کامل ایجاد کنید و رزومه خود را در آن قرار بدهید

با دوستان و افراد مرتبط با حرفه‌ی خود تعامل کنید

مقالات و محتوای سئو شده را در صفحه خود منتشر کنید که این مقالات در نتایج جستجو دیده میشود

به سایت خود بکلینک بدهید

یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید

به طور همزمان یک اکانت شخصی و تجاری داشته باشید

بنابراین فعالیت در لینکدین می تواند تقریبا نیمی از انتظارات و اهداف شما از بازاریابی دیجیتالی را یکجا برآورده کند. لینکدین هنوز در ایران، ابتدای راه است و در آینده چیزهای زیادی از این شبکه اجتماعی خواهید شنید.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

 

بازاریابی ربایشی، درونگرا یا جاذبه‌ای به هر نوعی از انواع مختلف بازاریابی اطلاق می‌شود که به‌جای تلاش در جهت جلب توجه مخاطب، به طور طبیعی (در هنگام نیاز مخاطب) باعث جذب وی به سمت شما (و خرید) می‌شود. به عبارت دیگر، در بازاریابی ربایشی به جای اینکه شما به سمت مشتری بروید، اقدامات و سیاست‌هایی را پیاده می‌کنید که نظر او به سمت شما جلب شود و خودش به سراغتان بیاید (نظر مشتری را به سمت خود جذب می‌کنید یا می‌رُبایید).

 

از جمله رایج‌ترین نمونه‌های بازاریابی ربایشی می‌توان به پست‌های وبلاگی، پادکست‌ها، خبرنامه‌های پرمحتوای ایمیلی، پست در شبکه‌های اجتماعی و ویدئوهای کاربردی و آموزنده اشاره کرد. در نقطه مقابل بازاریابی ربایشی یا درونگرا نوع دیگری از بازاریابی وجود دارد که با عنوان «بازاریابی برونگرا» (outbound marketing) شناخته می‌شود و از نمونه‌های رایج آن می‌توان پیام‌های بازرگانی تلویزیونی، تماس‌های سرد و ایمیل‌های تبلیغاتی را نام برد. با توجه به این نمونه‌ها باید تفاوت بین بازاریابی درونگرا و برونگرا برای شما واضح‌تر شده باشد.

 

بازاریابی ربایشی معمولاً چیزی است که مطلوب مصرف‌کننده بوده و چه بسا مصرف‌کننده به دنبال آن است؛ اما در سایر اقسام بازاریابی عمدتاً به تمایل یا اجازه مخاطب هدف توجه خاصی نمی‌شود. به همین دلیل از بازاریابی ربایشی با عنوان permission marketing یا بازاریابی اجازه‌ای نیز یاد می‌شود.

 

 

بازاریابی ربایشی از کجا پا به عرصه وجود گذاشت؟

احتمالاً علاوه بر سؤال «بازاریابی ربایشی چیست» کنجکاوید که بدانید این نوع جدید از بازاریابی از چه زمانی ابداع شده است. واقعیت این است که بازاریابی ربایشی چیز تازه‌ای نیست و سال‌های سال توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ اما از سال 2005 میلادی رسماً با این عنوان شناخته می‌شود. در این سال، مدیرعامل یکی از شرکت‌های معروف بازاریابی جهان از این عبارت استفاده کرد و در سال 2009 نیز به کمک یکی از همکاران خود کتابی را با عنوان «بازاریابی ربایشی: با استفاده از گوگل، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها پیدا شوید» را منتشر نمود. این کتاب و پست‌های سلسله وار وب‌سایت مزبور در رابطه با بازاریابی ربایشی در کنار اثربخشی فراوان آن به تدریج باعث افزایش معروفیت و محبوبیت این نوع از بازاریابی شد.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

آيا ميخواهيد فروش شركتتان را افزايش دهيد؟ چه مصرف كنندگان تصميم بگيرند كه چيزي بخرند يا خير، اغلب موضوع محرك هاي روان شناسي كوچك است ، محصول شما ممكن است عالي باشد، اما اگر سايت شما براي موفقيت تنظيم نشده باشد، اتفاق خوبي برايتان نخواهد افتاد پس راه چاره چيست ؟

 

براي افزايش فروش اينترنتي چه مي توان كرد؟ همانطور كه در اين بخش ازنمناك خواهيد خواند قبل از اينكه سايت خود را درگير تغيير و ارتقا كنيد و يا هزاران دلار به مشاور بدهيد، راه حل ساده تري را روانشناسان پيشنهاد مي كنند.

 

روش هايي براي افزايش فروش اينترنتي و آنلاين

10 راه پيشنهادي براي افزايش فروش اينترنتي كه در مشاوره بازاريابي ديجيتال براي شما پيشنهاد ميكنند به شرح زير است.

خريداران به روش خاصي خريد مي كنند و با توجه به حجم بالاي حراج هايي كه دريافت مي كنند، فيلتر كردن سر و صدا چالش برانگيز است ، اين مزيت متمايزي را به كسب و كارهايي مي دهد كه واقعا درك كرده اند و فهميدند كه مصرف كنندگانشان چگونه با صفحات وبشان ارتباط برقرار كرده اند در نتيجه، بايد به دنبال تغييرات ظريفي باشيد كه بازديد كنندگانتان را افزايش دهد.

 

انجام اين كار وقت زيادي را نمي گيرد، و اثرات آن آسان اندازه گيري مي شوند ، شما مي توانيد تست هاي A / B را در دو نسخه مختلف انجام دهيد تا ببينيد چه كارايي بهتر انجام مي شود و در عرض چند روز به شما نتايج مي دهد تا بتوانيد به جلو حركت كنيد و پيشرفت كنيد در اين بخش از رازهاي موفقيت شغلي در نمناك 10 ترفند روانشناختي وجود دارد كه شما مي توانيد آنها را پياده سازي و آزمايش كنيد تا بتوانيد فروش وب سايت خود را افزايش دهيد.

 

روش بالا بردن فروش

 

راه و روش هاي موثر در افزايش فروش اينترنتي

تغييرات ظريفانه روانشناسي براي نفوذ به بازديدكنندگان شما وجود دارد:

 

1. ارسال رايگان:

 

مصرف كنندگان قيمت محصولي كه مي بينند را قبول دارند اين، به اين معني است كه اگر بخواهيد از كاربر هزينه ارسال يا انبارداري بگيريد، بايد هزينه آن را در قيمت اوليه محصول ذكر كنيد.هنگامي كه خريداران بعدا متوجه هزينه هاي اضافي مي شوند، مضطرب مي شوند و باعث مي شود تا از تكميل خريدارهايشان اجتناب كنند.

 

افزايش فروش اينترنتي تلگرام

هنگامي كه شما توضيح دهيد كه ارسال رايگان است، آنها به نام تجاري شما اعتماد مي كنند و احساس مي كنند شما كار را به نفع آنها انجام مي دهيد - به خصوص در مقايسه با هزينه ارسال قيمت بالاي رقبايتان.

 

موفقيت در فروش

 

چگونگي و ترفندهاي افزايش فروش اينترنتي

2. قيمت كالاهاي خود را با برچسب 99 در پايانشان بگذاريد:

 

اين به عنوان اثر علامت چپ شناخته مي شود ؛ زماني كه يك كاربر قيمت 19،99 تومان را به جاي 20 تومن مي بيند، يك اختلاف رواني در وي ايجاد مي شود او ترغيب مي شود كه 20 تومان پرداخت نميكند علاوه بر اين، او اين محصول را در محدوده 10-20 قرار مي دهد، به جاي 20-39. با وجود اينكه فقط يك تك تومني تفاوت دارد، اما كاربران فكر ميكنند اين محصولات مقرون به صرفه تر هستند.

 

افزايش فروش اينترنتي تلگرام

 

افزايش فروش اينترنتي با ترفند قيمت گذاري

راهكارهاي افزايش فروش اينترنتي

3. ارائه محصولات ارتقاء داده شده:

 

در پايان فرآيند پرداخت، محصولات ارتقا پيدا شده را پيشنهاد كنيد ممكن است مصرف كننده شما قصد داشته باشد 100 تومان خريداري كند كه در طول فرآيند تصميم گيري و فرآيند پرداخت، او خود را قانع خواهد كرد كه خريد خوبي كرده است.

 

براي مثال، اگر شما محصولي 10 توماني را ارائه دهيد، به احتمال زياد، خريداري مي كند. او فكر خواهد كرد، "10 تومان چه تفاوتي خواهد داشت؟" زيرا او قبلا از لحاظ روان شناسي روي قيمت اوليه تنظيم شده است.

 

 

افزايش فروش اينترنتي با ارتقا محصولات

4. ايجاد حس عجله ؛ غيرمستقيم او را به عجله در خريد تشويق كنيد :

 

خريداران به احتمال زياد مي توانند اين كار را انجام دهند وقتي كه فكر كنند زمان محدود و كمي براي انجام اين كار وجود دارد ؛ زماني كه آنها بر اين باور باشند كه مي توانند همان محصول را براي فردا يا يك هفته بعد با قيمت مشابه (و يا پايين تر) خريداري كنند، احتمالا امروز خريد كمتري مي كنند.

 

هنگامي شما يك احساس فوري ايجاد كنيد، منجر به فروش سريع تري مي شود و اين مي تواند اينگونه باشد كه تعداد محدودي از اين محصول باقي مانده است. شما همچنين مي توانيد توضيح دهيد كه قيمت هاي پايين فعلي براي مدت طولاني باقي نخواهند ماند و اين سيگنال ها تصميم خريد خريدار را تحريك مي كند.

 

 

5. آدرسي براي نگراني ها:

 

كسي كه درباره خريد يك محصول در وب سايت شما فكر ميكند، ممكن است نگران خريدش باشد و اين سوالات را از خود بپرسد كه :آيا ارزش پولش را دارد؟ آيا مي توانم بهترش را در جاي ديگري پيدا كنم؟ آيا مانند عكسش خواهد بود؟

 

در صفحه محصول، مي توانيد به اين نگراني ها پاسخ دهيد. بخش "سوالات متداول" موثر است، شما همچنين مي توانيد پاسخ ها را روي توضيحات محصول مربوط كنيد ؛ شما مي توانيد توضيح دهيد كه چرا اين محصول ارزش پول پرداختي اش را دارد و چرا اين محصول با ارزش ترين نوع است و ويژگي هاي خاصش را برجسته مي كند.

 

انجام اين كار باعث مي شود مصرف كنندگان از انجام جستجو هاي اضافي جلوگيري كنند و يا به عقب برنگردند تا از خريد اجتناب كنند.

 

 

افزايش فروش اينترنتي با دادن اطمينان به مشتري و مشتري مداري يكي از راه ديگر است.

6. نشان دادن اعتبار ،؛ اين يكي از ارزشمند ترين ترفندها است:

 

اضافه كردن نوعي از توصيف هاي مشتري يا آمار، اين كارها باعث افزايش فروش خواهد شد ؛ اين امر به ويژه زماني موثر است كه شما اين اطلاعات را در نزديكي دكمه "خريد" قرار دهيد. او مي فهمد كه تنها نيست و نام تجاري شما محترم است و به مشتري اعتماد زيادي داريد.

وب سايت فروش اينترنتي

چگونه فروش اينترنتي را افزايش دهيم؟

7. دادن احساس ارزشمندي به مشتريان :

 

مشتريان از توجه به آنها لذت مي برند. اين مي تواند به صورت تخفيفي تخصصي يا ارائه كمك به نيازهاي او و يا با ايجاد كل فرايند پرداخت به عنوان انعطاف پذير و يا درصورت امكان منعطف تر و آسان تر كردن كل فرايند پرداخت. زماني آنها احساس اعتماد به نفس مي كنند كه شما (يا سايت شما) در طول خريد از آنها مراقبت كنيد، در اين صورت احتمال بيشتري براي تأييد خريدشان وجود خواهد داشت.

 

چگونه محصولاتمان را بفروشيم

 

افزايش فروش اينترنتي با دادن حس ارزشمندي

8. پيگيري پس از خريد! :

 

همانطور كه ما در مورد مشتري بعدي فكر مي كنيم، اما حفظ خريداران قديم اغلب بسيار ارزشمند است ؛ كاربري كه چندين بار محصولات شما را خريداري مي كند، بسيار بيشتر از يك بار خريدار كمك به شما خواهد كرد.

 

اين تاكيدي بر ايجاد مشتريان وفادار است و زماني كه آنها احساس مي كنند كه توسط نام تجاري شما قدرداني مي شوند، احتمال بيشتري پيدا مي كنند كه خريد دوباره اي انجام دهند و حتي تجربه خود را با دوستانشان به اشتراك بگذارند.

 

شما مي توانيد يك ايميل شخصي به مشتري خود در مورد تجربه خريدش ارسال كنيد يا اگر خلاق تر هم باشيد، بهتر ؛ اگر شما آدرس او را داريد، مي توانيد يك آيتم سفارشي را برايش ارسال كنيد يا تخفيفي در مورد محصولات آينده خود را به او ارائه دهيد.  البته شما با استفاده از خدمات ديجيتال ماركتنيگ ميتوانيد جذب مشتريانتان را بالا ببريد و درنهايت با اين ترفند ها فروش را افزايش دهيد

 

پيگيري بعد خريد

 

پيگيري هاي لازم براي افزايش فروش اينترنتي

افزايش فروش اينترنتي با بهترين ايده ها

9. داستان موفقيت خود را بگوييد:

 

مردم دوست دارند داستان پشت سر افراد موفق را بدانند ؛ وب سايت شما مي تواند به طور موثري داستانتان را به اشتراك بگذارد. از طريق متن، ويديو يا ساير رسانه ها، شما مي توانيد نشان دهيد كه چه كسي هستيد ؛ دليلي كه كسب و كارتان را آغاز كرده ايد چه بوده و چه مشكلاتي را حل كرديد.

 

وضوح اين كار به مشتريان شما كمك مي كند كه عشق و علاقه در پشت اين وب و اعداد و تصاوير را ببينند به علاوه، يك مشتري كه به داستان شما اعتقاد دارد، ممكن است محصول شما را فقط براي حمايت از كارتان خريداري كند.

 

افزايش فروش اينترنتي

 

افزايش فروش اينترنتي با ايده هاي فوق العاده

10. از اثر متوسط و ميانه استفاده كنيد:

 

زماني كه شما سه محصول مشابه داريد، مصرف كنندگان احتمالا بيشتري دارند كه آنها را بخرند ؛ هنگامي كه تنها يك گزينه ارزان تر در كنار يك گزينه گران تر وجود دارد، به طور متوسط گزينه ارزان تر انتخاب خواهد شد.

 

با اين حال، اضافه كردن گزينه سوم، باعث مي شود كاربران بخواهند خريد وسطي با قيمت متوسط وسط كه ممكن را انتخاب كنند. اين كارها به اين دليل اثر مي كند كه گزينه گران ترين به عنوان يك لنگر عمل مي كند و پيشنهاد وسطي را به عنوان گزينه اي با ارزش خوب احساس مي كند.

 

چگونه محصولاتمان را بفروشيم

چگونه مي توان باعث افزايش فروش اينترنتي شد؟

اين روش ها ثابت شده اند كه موثر است اما هر مورد و سناريو متفاوت است ؛ شما بايد به تغييرات ظريفتان ادامه دهيد تا ببينيد كدام نسخه به طور موثري براي رسيدن به حداكثر توانايي شما كار مي كند. به دنبال اين مراحل و جمع آوري داده ها در نتايج، منجر به يك چرخه سريع حركت و فروش بيشتر خواهد شد.

 

منبع : نمناك



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی سجادی

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد. همچنین به خدماتی که یک بازاریاب دیجیتال با تجربه که مسئول پروموشن و بازاریابی محصولات/ خدمات شرکت هاست و برای اینکار از تمام کانال های بازاریابی آنلاین و خدمات دیجیتال مارکتینگ در دسترس استفاده میکند مشاوره دیجیتال مارکتینگ می گویند.

اما با توجه به توسعه فناوری اطلاعات طی سالهای اخیر، افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران، استفاده گسترده از موبایل و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در جهان، امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها جای خود را باز کرده و حتی حتی دانشگاه‌های متعددی در جهان دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌کنند.

رشته دیجیتال مارکتینگ در ایران هم به رغم برخورد سرد دانشگاه‌ها، مسیر توسعه‌ی خود را طی کرده و انتظار می‌رود در آینده جای خود را در دوره‌های رسمی مدیریتی (مثلاً دوره MBA در مقطع کارشناسی ارشد) باز کند.

تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر می‌رسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت (+):

 

آموزش بازاریابی محتوا - تعریف بازاریابی محتوا چیست

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

موارد زیر نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود یک دیجیتال مارکتر بر آن‌ها مسلط باشد:

  بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

  بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

  بازاریابی محتوا (Content Marketing)

  بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

  بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

  استراتژی محتوا (Content Strategy)

  تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

  اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

  تبلیغات بنری (Banner Advertising) و تبلیغات همسان (Native Advertising)

  ایمیل مارکتینگ

  بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

  بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

  تولید محتوا

  بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم (Native Advertising) هم اشاره می‌شود.

اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و هم‌رده با سایر موارد نیستند (می‌توانند سایر گزینه‌ها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.

تذکر: در حال حاضر هم، در فهرست فوق، هم‌پوشانی‌هایی وجود دارد. اما چون این فهرست در بسیاری از کتابها و مراجع رسمی به همین شیوه مورد اشاره قرار می‌گیرد، ما هم روش رایج را مورد استفاده قرار دادیم.

سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به دو شکل تدریس می‌شود. شیوه‌ی اول، آموزش دانشگاهی است که در قالب رشته دیجیتال مارکتینگ عرضه و ارائه می‌شود. شیوه‌ی دوم، آموزش دیجیتال مارکتینگ در قالب دوره‌های مهارتی است.

اگر می‌خواهید با رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم درس زیر را بخوانید:

 رشته دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه ها

اما از آن‌جا که بسیاری از دوستان متممی دیجیتال مارکتینگ را به عنوان مجموعه‌ای از مهارت‌های کاربردی می‌بینند، برای دوره دیجیتال مارکتینگ هم یک مجموعه سرفصل آموزش دیجیتال مارکتینگ طراحی شده که مراجعه به آن و مطالعه‌اش می‌تواند برای مدرسان دیجیتال مارکتینگ و نیز کسانی که در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند مفید و آموزنده باشد (متمم این کار را برای درس‌های دیگر مانند مذاکره هم انجام داده است).

این مجموعه را می‌توان نقشه راه دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت:

 دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ – سرفصل های پیشنهادی متمم

فقط به این نکته توجه داشته باشید که آموزش بازاریابی دیجیتال را نمی‌توان به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (مثل سئو و تبلیغات آنلاین و کار کردن با سوشال مدیا) محدود کرد. مهارتهای دیجیتال مارکتر باید فراتر از این موارد باشد. مثلاً مهارت ارتباطی و هوش کلامی، اسلایدسازی، درک و تحلیل شاخص‌، استراتژی و تفکر استراتژیک همگی بسیار ضروری هستند و کسی بدون آشنایی با این موارد نمی‌تواند به شکل کامل از عهده‌ی وظایف یک دیجیتال مارکتر برآید.

متمم درس‌های متعددی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارد که بسته به علاقه و اولویت‌های خود می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. هر یک از درس‌های زیر شما را به ده‌ها درس دیگر در زمینه بازاریابی دیجیتال هدایت خواهند کرد

 

منبع : متمم  



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 مهر 1400 | نظرات ()